3 maart - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Dymphi/Ton Vermelis - WaarBenJij.nu 3 maart - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Dymphi/Ton Vermelis - WaarBenJij.nu

3 maart

Door: Ton Vermelis -20-

Blijf op de hoogte en volg Dymphi/Ton

07 Maart 2017 | Nederland, Veldhoven

3 maart.
De camping is wat matig, Dymph wil rust en ik kan de blog bij gaan werken. Ben ook op zoek naar een navigatiesysteem om goed op de coördinaten te kunnen sturen maar dat gaat iedere keer niet goed. Namiddags gaan enkelen te voet naar het dorp en we sluiten ons daarbij aan. Marokkaanse onderzetters gekocht en terug naar de camping. We nemen een andere route en moeten de rivier oversteken. Een brug is er niet, wel liggen er zandzakken om over te steken. In het begin staan we flink te hannesen maar als we goed kijken naar de plaatselijke bevolking wordt het al snel duidelijk. Gewoon niet naar het stromende water kijken maar gewoon doorstappen.
Wim en Sjan vieren hun trouwdag en normaliter gaan ze met hun kinderen eten maar nu dus met ons, een leuke avond.

4 maart.
Op weg naar Tafraoute. We rijden in groepjes van 2 omdat er wat moeilijke passages in de route zitten. Via een woestijn gedeelte verder de bergen in en we moeten enkele rivieren oversteken. Helaas zijn enkele jaren geleden de bruggen via een storm weggeslagen en die zijn nog steeds niet hersteld. Dus moeten we de rivierbeddingen door. Dat is wel te doen mits er geen water in de rivier staat. In de meeste staat geen water omdat het hier al lang niet geregend heeft. Rustig aan over de keien en de een gaat en de ander legt het vast op de gevoelige plaat. Leuk voor later. Niemand rijdt lek dus het gaat goed.
Op de camping treffen we een loge- plaats voor ons eigen alleen maar alleen is ook maar alleen. Het is wel de mooiste plek op de camping!

5 maart.
10 4-wiel-aangedreven jeeps staan klaar en we gaan rijden. Via het gebergte klimmen we aardig omhoog. In het gesteente zou je de hoed van Napoleon kunnen zien, maar wie het ook zag, ik niet.
Dan rijden we een kloof in. Hoge rotswanden links en rechts en het wordt steeds smaller. Nou dat hebben we in Frankrijk al weer meer gezien. We draaien de bocht om en staan ineens in een heuse oase. Veel beplanting en hopen palmbomen alom. Niet te filmen, hoe kan dat hier bij al die rotsen. We drinken er thee en blijven ons verbazen. De oase is enkele honderden meters lang. We gaan er uit en moeten weer enkele bergen om. Dat valt niet mee wat dan moeten niet over een redelijke weg maar we hobbelen en bobbelen dat het een lieve lust is. Een paar kilometer is dat leuk maar om dat nou 25 kilometer aan een stuk te doen! Ik zie de lol er niet van in.
( Maar het was weer een geweldige ervaring. Ik, Dy, had het niet willen missen. Genoten van zoveel natuurschoon..)

De ondergaande zon geeft een oranje/rode gloed over de bergen en dat geeft een fraai gezicht.
Er werden dan ook heel veel foto's gemaakt.

6 maart.
Op weg naar Sidi Ifni, wederom een kustplaats. Eerst moeten we het gebergte door en dat geeft ons een wel heel mooi weids uitzicht. Heel fraai. Onderweg de stad Tiznit bezocht, wel bekend om zijn zilver en smeedwerk. We merken er niet veel van, hier en daar een afgelegen atelier. Een plaatselijke gast brengt ons er wel heen en een van die gasten is natuurlijk, zijn broer, zijn neef of een ander familielid. De man heeft heel aardig spul en kent de nederlanders (keiken, keiken niet kopen) maar we gaan toch de deur uit met een zilveren bandje. En voor de prijs die wij vinden dat het waard is. Natuurlijk doet hij dat niet, nou niet dan en aanlopen. Komt hij ons achterna en we kopen het voor de onze genoemde prijs. Wedden dat hij toch nog een goede winst heeft? Who knows?
Op de camping krijgen we een plaats tegen de boulevard en horen we constant het ruisen van de zee. Wel aardig. Morgen vrije dag, de dames kunnen naar de kapper en dan verder het stadje in. ‘s-avonds diner in het nabijgelegen hotel. Als de wifi-verbinding nou wat beter wordt ga ik weer proberen enkele foto’s te uploaden. Tot nu toe is dat een crime, helaas het zij zo via wifi.

• 07 Maart 2017 - 12:50

Paul:

Mooi verhaal weer enne echt 4x4 rijden is WEL leuk :-)

• 07 Maart 2017 - 22:25

Margje:

Ja hè broer! 4x4 rijden is echt gaaf! Nu hebben jullie het ook een keer mee gemaakt maar in een vele mooiere setting dan wij ooit gezien hebben! En zelfs door rivierbeddingen met de camper, ook gaaf. De volgende wordt een 4x4 camper hahaha.
    Wat een leuke dingen doen jullie! En die zonsondergang... smelt. Die foto's wil ik graag zien. Klinkt allemaal super en dat vinden we fijn! Houden zo! XXX De meiden vinden de kaarten uit Marrakesh die vandaag aangekomen zijn helemaal super! Dikke knuffels en kussen van ons!! Luv uuuuuu xxxx

• 08 Maart 2017 - 13:23

Patricia:

Nou zeg, het klinkt allemaal goed. Ik zou er op dit moment ook wel bij willen zijn. Hier is er weer regen zonder vergezichten. Ik ben benieuwd naar andere foto's.

• 10 Maart 2017 - 13:36

Marij:

Mooie reisverhalen. Volgens mij hebben jullie het goed naar jullie zin. Geniet er maar van. Na dagen vol het regen is het hier nu ook eindelijk lekker weer. Hopelijk blijft dat het hele weekend zo. Fijne verjaardag morgen en geniet van alle indrukken. Groetjes Joost en Marij

• 10 Maart 2017 - 19:34

Patricia:

Graag wil ik Ton namens iedereen van het gemengd koor feliciteren en een fijne dag toewensen voor morgen. Proost!!

• 11 Maart 2017 - 11:23

Jose Langenberg:

Hoi Ton, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde jaren gewenst van John en Jose
    en een fijne , niet te spannende dag. Dymp ook van harte met de verjaardag van Ton.

• 11 Maart 2017 - 14:52

Betsie Snelders :

ton van harte gefeliciteerd een fijne dag samen en geniet van de reis die jullie nog volgen

• 13 Maart 2017 - 21:05

Frans Verbeek:

zo ik heb het gevonden ,leuk dat ik het reizen van jullie kan bijhouden,wat een prachtige foto van die bergen met de zon .geweldig.wens jullie nog een fijne reis toe.