7 maart - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Dymphi/Ton Vermelis - WaarBenJij.nu 7 maart - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Dymphi/Ton Vermelis - WaarBenJij.nu

Door: Ton Vermelis -20-

Blijf op de hoogte en volg Dymphi/Ton

13 Maart 2017 | Nederland, Veldhoven

7 maart
Niks bijzonders te vermelden, alleen het eten was op zijn Marokkaanse dus willen ze hun uiterste best doen en dat betekent snel opdienen, grote schalen groente/salades, direct daarna gefrituurde tongetjes, slappe frites, een schaal vol rundvlees en uiteraard ook weer de kip. Veel en veel te veel dus. Twee gitaristen erbij met eigenlijk meer Spaanse dan Marokkaanse muziek. Het dansen komt niet van de vloer.
Na afloop een stelletje bakvissen (wij dus ook) met een paar flessen sterke drank het strand op. Leuke afsluiting.

8 maart.
Op route naar Sidi Wassay Beach, geloof het of niet maar wij waren dit keer de eerste die vertrokken. Onderweg Agou plage en rustig koffie gedronken op de boulevard. Dan maar door en de camping voorbij gereden. Hadden van Jan B, de tip gekregen ga naar Sisi Rbat, daar zijn grotwoningen. Wonen ze daar in die dingen? In het plaatsje houdt de weg op en met de camper over het hobbelige zand/keienpad. Komen op een heel mooie klif met uitzicht op zee en we installeren ons. Het is inmiddels bloedheet dus stoeletjes uit, luifel ook en dan maar de kleren ook. Kan het hier naturistisch? Dymphi vindt van niet. Heeft ze weer gelijk want zitten we heerlijk uit te buiken komt er weer zo’n Marokkaan een praatje maken. Wij hebben daar maar even zin in, hij weg en plots staat er daar weer een ander, maar dan wel met 2 kamelen erbij (drommedarissen eigenlijk) FF kijken, hij nodigt mevrouw uit om er op te klimmen voor een foto. Zo gedaan en dat beest gaat staan en Dy met een gilletje ook omhoog. Rondje maken, foto maken en zo gaat dat. Toen moest ik natuurlijk ook. Er weer af en dan vraag ik maar naar de grotwoningen. Laat hij daar in een van die dingen verblijven. Hij nodigt ons uit op de thee. Wat gaat dat kosten? Niets, hij doet het gratis en voor niets. Uit zijn hart met liefde want wij zijn vrienden! Dan maar er naar toe. Dymphi op de kameel en hij achterop en ik op de andere. Daar gaat het richting strand. Inderdaad een gat met een kleed ervoor. Zijn neef was er ook, ga maar naar binnen. Gatderie zitten er zo’n 7 kerels in dat hol, aan de thee en aan de pijp. Nee, nee niks hasj. Zit ik daar in mijn zwembroek tussen die kerels, thee dus, waar werden de theeglazen nou mee omgespoeld? En koekjes, ook al zo verrekte zoet. Terug naar de camper en weer de kameel op. Dit keer omhoog door het duin. Direct gaat dat beest er vandoor. Komt goed. Liefdevol afscheid, kus, kus, kus, van mij dus! Van Dymphi niet zo belangrijk.
(hier heeft Ton niet zo goed gekeken, geeft niet).
Hij vroeg toch wel een kleinigheid voor de bebe’s van zijn neef. Een biljet van 5 euro werd in dank aanvaard, of we nog bonbons hadden? Nee doen we niet aan. Oude tennisballen van VLTC gegeven en daar zijn ze ook blij mee? Hadden we nog bier? Bier voor een moslim? Ja, is voor vanavond dan zijn ze schijnbaar geen moslim meer. Ieder een blikje en wij konden naar de camping, waar we als laatste aankwamen en iedereen weer ongerust, waar blijven ze nou? Wij krijgen nog een kamelentocht met de hele club maar dit hadden wij al en dat nemen ze ons niet meer af.

9 maart
We blijven weer op onze campingplaats en maken een wandeling door het nabijgelegen natuurreservaat. We zien diverse vogels, de flamingo, de ibis, de kraai en wat al meer, helaas aan mij niet besteed. Verrassend komen we uit op de plaats waar wij gisteren de kamelentocht hebben gehouden. Leuk weerzien.

10 maart.
Reisdag naar Imi Quadar. Er zijn inmiddels 5 jarigen die morgen een feestje gaan bouwen. Gezamenlijk gaan we wijn, bier, zoutjes, nootjes e.d. inslaan in Agadir. Het lijkt wel de makro.
Onze tocht nemen we verder via de Vallee du Paradis. Zoals de naam al aangeeft, het zou goed kunnen dat hier het paradijs is geweest. Een hoogtepuntje op de reis. Echt heel mooi.

11 maart.
Jarig en iedereen is het vergeten! Wat jammer nu. De club gaat Agadir verkennen maar wij hebben daar geen zin in. Lekker naar het strand en een paar uurtjes genieten, wel onder een parasolletje.
‘s-middags bij het zwembad de boel gereedgemaakt en onze gasten ontvangen met een glaasje procecco en wat nootjes en zoutjes. Daarna een dinertje op eigen kosten en wij zorgen voor de drank. Een musicien verzorgt de muziek op zijn Frans en als de wijn vloeit wordt het steeds gezelliger. Op het eind het afscheidswoord en ik ben teleurgesteld omdat ook de leiding mijn verjaardag was vergeten. Ik verlang een tegenprestatie en we zijn bij het zwembad dus…….je raadt het wel; een aantal worden zonder pardon het water in geknikkerd. Het is laat geworden die avond.

12 maart.
We gaan op weg naar onze laatste verblijfplaats aan de kust, namelijk Imi Ougourd, een plaatsje in de buurt van Essaouira. De weg er naar toe is matig, erg winderig. We rijden langs de kust en zien wat geiten in bomen klimmen om de argannoten te verorberen.
Morgen meer over Essaouira.

• 13 Maart 2017 - 22:42

Paul:

mooi verhaal en wij zijn je verjaardag niet vergeten hoor :-)

• 13 Maart 2017 - 22:43

Paul:

graffity op die mooie camper ??

• 14 Maart 2017 - 08:08

Myrthe:

Leuk verhaal weer en wat een mooie avonturen! Ton, weliswaar een beetje laat maar niet minder gemeend. Van harte gefeliciteerd! Zal toch bijzonder zijn om jouw verjaardag op zo'n locatie te vieren. Geniet nog lekker!

• 14 Maart 2017 - 13:38

Sandra:

Nogmaals hieperdepuep gefeliciteerd..... wij zijn jou verjaardag idd niet vergeten!!! Mooi verhaal en foto's..... geniet er van! X Sandra

• 14 Maart 2017 - 13:46

Marij En Peter:

Dan is het maar goed, dat wij je verjaardag niet vergeten waren!!

• 14 Maart 2017 - 15:00

Gijs:

Zo te horen aan al jullie verhalen hebben jullie het wel gezelig en leuk en natuurlijk gefeliciteerd

• 14 Maart 2017 - 18:47

Margje:

Vergeten? Echt niet wij hebben kei hard gezongen voor je! En appelflappen op je gezondheid gegeten. Was wel een beetje saai zonder jullie ;).
    Leuk verhaal en met foto's!! Heel goed! Super gaaf Paul zo'n tekening op je camper! Is het wel permanent? En op een kameel? Haha wie had dat gedacht! Ben kei trots op jullie!! Geniet ervan!!

• 14 Maart 2017 - 18:53

Riky Sweegers:

Nou Dymphi en Ton,dat is toch gaaf op die kamelen,leuke foto.ik hoop dat jullie vanavond de zonsondergang in Agadir zien,een sprookje!
    Groet,Riky

• 15 Maart 2017 - 18:42

Nell Gepkens:

Mooie verhalen Tom en Dimphi.

En Tom ook gefeliciteerd ,geniet ervan.

• 19 Maart 2017 - 14:17

Jan Bastiaansen:

Al aardig gewend lees ik! Benieuwd naar het hele schilderstuk op je camper!